Perswazyjna funkcja reklamy - Budowa planu

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
maki_elk
Nowy(a)
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie (pn) 2006, 02:00:00

Perswazyjna funkcja reklamy - Budowa planu

Post autor: maki_elk » 24 kwie (pn) 2006, 17:58:59

Witam serdecznie. Wrzucam bibliografię, dla tych, którzy jeszcze nie zaczęli nic robić, którzy dopiero zaczną i dla tych, którzy mogliby ją spenetrować :)
Kopiujcie dowoli, jestem propagatorem open-source :P

Kod: Zaznacz cały

Bibliografia

XYZ , klasa 3 LO
Temat:			Omów perswazyjną funkcję języka reklamy.

I Literatura podmiotu:
1) Wybrane reklamy z strony : http://sztuka-reklamy.info/download.html (wyłącznie polskie)
2) Aktualne reklamy emitowane w telewizji, radiu, prasie.
(Wykaz i omówienie wybranych reklam odbędzie się podczas prezentacji)

II Literatura przedmiotu:
1) Albin Krzysztof, „Reklama” Część  1:  rozdział VII s. 110-119, Część 2:  rozdział 2 - „Tekst” s. 162-170, rozdział 3-  „Slogan i związki obrazu z tekstem”  s. 170-177 , Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., Warszawa 2000, ISNB: 83-01-13324-4
2) Bralczyk Jerzy, „Język na sprzedaż”, Gdańskie wydawnictwo psychologiczne 2004, ISBN: 83-89574-48-9
3) Kwarcik Bogusław „Co trzeba wiedzieć o reklamie”  Część  I – „Co to jest reklama” s. 12-14 Część II Przekonanie klienta: „Emocje w reklamie” 52-59 „Perswazja z ukrycia” s. 76-90
Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, ISBN: 83-854441-43-3
4) Łodziańska-Grabowska Joanna „Efektywność reklamy” Organizacyjno psychologiczne aspekty reklamy, 1. Istota i funkcje reklamy s. 13-17 , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, ISBN: 83-208-1037-X
- Artykuły z gazet i Internetu  :
5) Augustynek Andrzej: „Reklama podprogowa - fakt czy artefakt?”,  "Wiedza i Życie" 1998 nr 7 s. 56- 58 
6) Całk Grzegorz: „Skojarzenia,
czyli o kotwicach w reklamie.”  http://www.perswazja.pl/perswazja/web_index.nsf/web-all/reklama2 
7) Janus-Kwiatkowska Katarzyna „Mechanizmy perswazyjne w reklamie.” http://em.pwn.pl/media/reklama.html – Encyklopedia multimedialna PWN
8) Kulik Andrzej: „Cena autorytetu.” Reklamodawcy nagminnie powołują się na nie istniejące lub pozorowane badania naukowe. "Wprost" 2000 nr 45 s. 32
9) Maison Dominika: Reklama i erotyka. "Charaktery" 2002 nr 7 s. 38- 39 
10) Gaweł Piotr „Lekcja reklamy. Reklama radykalnie zmieniła nasze zwyczaje” Tygodnik "Wprost", Nr 932 (08 października 2000)

Czy to nie jest za dużo materiałów. Polonistka tak śmie twierdzić, a co najgorsze, mój plan + bibliografia ma zająć stronę A4.

Teraz druga kwestia.
Mam prezentować szanownej Komisji mechanizmy jakie się stosuje aby przyciągnąć potencjalnego klienta do kupna. Jak reklama wpływa na nasze zachowanie. Za pomocą jakich technik językowych, wizualnych twórcy reklam na nas polują. Coś jeszcze?
Należy dodać wnioski: tutaj jest gorzej
Język reklamy jest ukierunkowany na stworzenie potrzeby kupna określonego dobra materialnego.
Język reklamy ściśle oddziaływuje na naszą psychikę, podświadomość, stwarzając złudne wyobrażenie potrezby kupowania.

Prosiłbym o wskazanie dydaktycznych błędów i pomoc w dalszym wyprowadzeniu wniosków i poprawne spojrzenie na - perswazyną funkcję języka reklamy. Liczę na pozytywny oddzwięk :)
Dziękuję miłym ludziom za współpracę.

maki_elk
Nowy(a)
Posty: 5
Rejestracja: 24 kwie (pn) 2006, 02:00:00

Post autor: maki_elk » 24 kwie (pn) 2006, 18:48:50

Tak analizując materiały mam koncept:
Otóż miałem do dyspozycji kiedyś A.Batko książkę ebook "Język perswazji" tam było o różnych sposobach językowych. Przedstawię teorię a potem będę pokazywał na materiale reklam.


-----
Stworzyłem konkretny aczkolwiek lapidarny plan prezentacji
Plan prezentacji:
1) Krótka historia reklamy, perswazji. Definicja naukowa perswazji i reklamy. Kulturowy aspekt reklamy.
2) Ukazanie podstawowych cech gatunkowych komunikatu reklamy.
3) Omówienie gramatyki, frazeologii , doboru odpowiednich słów w reklamie
4) Rodzaje reklamy (telewizyjna, prasowa, radiowa, internetowa)
5) Bodźce w reklamie : dźwięk, obraz, zapach i ich perswazyjność.
6) Na podstawie podanych reklam omawianie mechanizmów reklamy.
Wnioski
1) Język reklamy jest ukierunkowany na stworzenie potrzeby kupna określonego dobra materialnego.
2) Język reklamy ściśle oddziaływuje na naszą psychikę, podświadomość, stwarzając złudne wyobrażenie potrezby kupowania.

Zauważyłem tutaj niewątpliwą działalność Andiego, który zna się na rzeczy i ma autorytet.
Proszę aby każdy podał słowa klucze, aforyzmy, które pomogą mi stworzyć ciekawą prezentację.
Jeszcze jedno czy reklama durexa :
"Klientom konkurencji, życzymy wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Ojca ... Durex ;)" Będzie odpowiednia. Chodzi mi o względy, że firma reklamuje prezerwatywy ;)

Gość

Re: Perswazyjna funkcja reklamy - Budowa planu

Post autor: Gość » 18 gru (pn) 2006, 09:49:08

maki_elk pisze:Witam serdecznie. Wrzucam bibliografię, dla tych, którzy jeszcze nie zaczęli nic robić, którzy dopiero zaczną i dla tych, którzy mogliby ją spenetrować :)
Kopiujcie dowoli, jestem propagatorem open-source :P

Kod: Zaznacz cały

Bibliografia

XYZ , klasa 3 LO
Temat:			Omów perswazyjną funkcję języka reklamy.

I Literatura podmiotu:
1) Wybrane reklamy z strony : http://sztuka-reklamy.info/download.html (wyłącznie polskie)
2) Aktualne reklamy emitowane w telewizji, radiu, prasie.
(Wykaz i omówienie wybranych reklam odbędzie się podczas prezentacji)

II Literatura przedmiotu:
1) Albin Krzysztof, „Reklama” Część  1:  rozdział VII s. 110-119, Część 2:  rozdział 2 - „Tekst” s. 162-170, rozdział 3-  „Slogan i związki obrazu z tekstem”  s. 170-177 , Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., Warszawa 2000, ISNB: 83-01-13324-4
2) Bralczyk Jerzy, „Język na sprzedaż”, Gdańskie wydawnictwo psychologiczne 2004, ISBN: 83-89574-48-9
3) Kwarcik Bogusław „Co trzeba wiedzieć o reklamie”  Część  I – „Co to jest reklama” s. 12-14 Część II Przekonanie klienta: „Emocje w reklamie” 52-59 „Perswazja z ukrycia” s. 76-90
Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, ISBN: 83-854441-43-3
4) Łodziańska-Grabowska Joanna „Efektywność reklamy” Organizacyjno psychologiczne aspekty reklamy, 1. Istota i funkcje reklamy s. 13-17 , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, ISBN: 83-208-1037-X
- Artykuły z gazet i Internetu  :
5) Augustynek Andrzej: „Reklama podprogowa - fakt czy artefakt?”,  "Wiedza i Życie" 1998 nr 7 s. 56- 58 
6) Całk Grzegorz: „Skojarzenia,
czyli o kotwicach w reklamie.”  http://www.perswazja.pl/perswazja/web_index.nsf/web-all/reklama2 
7) Janus-Kwiatkowska Katarzyna „Mechanizmy perswazyjne w reklamie.” http://em.pwn.pl/media/reklama.html – Encyklopedia multimedialna PWN
8) Kulik Andrzej: „Cena autorytetu.” Reklamodawcy nagminnie powołują się na nie istniejące lub pozorowane badania naukowe. "Wprost" 2000 nr 45 s. 32
9) Maison Dominika: Reklama i erotyka. "Charaktery" 2002 nr 7 s. 38- 39 
10) Gaweł Piotr „Lekcja reklamy. Reklama radykalnie zmieniła nasze zwyczaje” Tygodnik "Wprost", Nr 932 (08 października 2000)

Czy to nie jest za dużo materiałów. Polonistka tak śmie twierdzić, a co najgorsze, mój plan + bibliografia ma zająć stronę A4.

Teraz druga kwestia.
Mam prezentować szanownej Komisji mechanizmy jakie się stosuje aby przyciągnąć potencjalnego klienta do kupna. Jak reklama wpływa na nasze zachowanie. Za pomocą jakich technik językowych, wizualnych twórcy reklam na nas polują. Coś jeszcze?
Należy dodać wnioski: tutaj jest gorzej
Język reklamy jest ukierunkowany na stworzenie potrzeby kupna określonego dobra materialnego.
Język reklamy ściśle oddziaływuje na naszą psychikę, podświadomość, stwarzając złudne wyobrażenie potrezby kupowania.

Prosiłbym o wskazanie dydaktycznych błędów i pomoc w dalszym wyprowadzeniu wniosków i poprawne spojrzenie na - perswazyną funkcję języka reklamy. Liczę na pozytywny oddzwięk :)
Dziękuję miłym ludziom za współpracę.

sinar
Loża WSR
Loża WSR
Posty: 7525
Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00

Post autor: sinar » 18 gru (pn) 2006, 10:22:22

maki_elk pisze:Zauważyłem tutaj niewątpliwą działalność Andiego, który zna się na rzeczy i ma autorytet
Nom z tego co wiem to Andy dziala juz na innym forum...

mischa
Nowy(a)
Posty: 2
Rejestracja: 13 lut (wt) 2007, 01:00:00

perswazyjna funkcja języka reklam;)

Post autor: mischa » 14 lut (śr) 2007, 12:39:22

hey;)
Ja również mam zbliżony temat maturalny a mianowicie:
"Omów perswazyjną funkcję języka reklam"

Mam nadzieje na wymiane zdań, poglądów, pomysłów i szeroko rozumiana współprace:) jakby co piszcie na gg.

Gość

Re: Perswazyjna funkcja reklamy - Budowa planu

Post autor: Gość » 30 mar (ndz) 2008, 13:29:52

Anonim pisze:
maki_elk pisze:Witam serdecznie. Wrzucam bibliografię, dla tych, którzy jeszcze nie zaczęli nic robić, którzy dopiero zaczną i dla tych, którzy mogliby ją spenetrować :)
Kopiujcie dowoli, jestem propagatorem open-source :P

Kod: Zaznacz cały

Bibliografia

XYZ , klasa 3 LO
Temat:			Omów perswazyjną funkcję języka reklamy.

I Literatura podmiotu:
1) Wybrane reklamy z strony : http://sztuka-reklamy.info/download.html (wyłącznie polskie)
2) Aktualne reklamy emitowane w telewizji, radiu, prasie.
(Wykaz i omówienie wybranych reklam odbędzie się podczas prezentacji)

II Literatura przedmiotu:
1) Albin Krzysztof, „Reklama” Część  1:  rozdział VII s. 110-119, Część 2:  rozdział 2 - „Tekst” s. 162-170, rozdział 3-  „Slogan i związki obrazu z tekstem”  s. 170-177 , Wydawnictwo Naukowe PWN S.A., Warszawa 2000, ISNB: 83-01-13324-4
2) Bralczyk Jerzy, „Język na sprzedaż”, Gdańskie wydawnictwo psychologiczne 2004, ISBN: 83-89574-48-9
3) Kwarcik Bogusław „Co trzeba wiedzieć o reklamie”  Część  I – „Co to jest reklama” s. 12-14 Część II Przekonanie klienta: „Emocje w reklamie” 52-59 „Perswazja z ukrycia” s. 76-90
Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, ISBN: 83-854441-43-3
4) Łodziańska-Grabowska Joanna „Efektywność reklamy” Organizacyjno psychologiczne aspekty reklamy, 1. Istota i funkcje reklamy s. 13-17 , Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1996, ISBN: 83-208-1037-X
- Artykuły z gazet i Internetu  :
5) Augustynek Andrzej: „Reklama podprogowa - fakt czy artefakt?”,  "Wiedza i Życie" 1998 nr 7 s. 56- 58 
6) Całk Grzegorz: „Skojarzenia,
czyli o kotwicach w reklamie.”  http://www.perswazja.pl/perswazja/web_index.nsf/web-all/reklama2 
7) Janus-Kwiatkowska Katarzyna „Mechanizmy perswazyjne w reklamie.” http://em.pwn.pl/media/reklama.html – Encyklopedia multimedialna PWN
8) Kulik Andrzej: „Cena autorytetu.” Reklamodawcy nagminnie powołują się na nie istniejące lub pozorowane badania naukowe. "Wprost" 2000 nr 45 s. 32
9) Maison Dominika: Reklama i erotyka. "Charaktery" 2002 nr 7 s. 38- 39 
10) Gaweł Piotr „Lekcja reklamy. Reklama radykalnie zmieniła nasze zwyczaje” Tygodnik "Wprost", Nr 932 (08 października 2000)

Czy to nie jest za dużo materiałów. Polonistka tak śmie twierdzić, a co najgorsze, mój plan + bibliografia ma zająć stronę A4.

Teraz druga kwestia.
Mam prezentować szanownej Komisji mechanizmy jakie się stosuje aby przyciągnąć potencjalnego klienta do kupna. Jak reklama wpływa na nasze zachowanie. Za pomocą jakich technik językowych, wizualnych twórcy reklam na nas polują. Coś jeszcze?
Należy dodać wnioski: tutaj jest gorzej
Język reklamy jest ukierunkowany na stworzenie potrzeby kupna określonego dobra materialnego.
Język reklamy ściśle oddziaływuje na naszą psychikę, podświadomość, stwarzając złudne wyobrażenie potrezby kupowania.

Prosiłbym o wskazanie dydaktycznych błędów i pomoc w dalszym wyprowadzeniu wniosków i poprawne spojrzenie na - perswazyną funkcję języka reklamy. Liczę na pozytywny oddzwięk :)
Dziękuję miłym ludziom za współpracę.

Gość

Post autor: Gość » 30 mar (ndz) 2008, 13:37:43

tutaj maki
podaję stronkę książki bralczyka
"język na sprzedaż"
http://rapidshare.de/files/38970188/ksi ... g.rar.html

Gość

Post autor: Gość » 17 paź (pt) 2008, 20:04:08

Anonim pisze:tutaj maki
podaję stronkę książki bralczyka
"język na sprzedaż"
http://rapidshare.de/files/38970188/ksi ... g.rar.html
czy mógłbyś podać jakiś inny adres, gdzie będzie można znaleźć bralczyka? Na ten, który juz podałeś nie mogę wejść. Proszę...

ODPOWIEDZ